3.3.3 Program Operacyjny Inteligentny Rozwój (POIR)
WSPARCIE MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW W PROMOCJI MAREK PRODUKTOWYCH –
„GO TO BRAND”
Dotacje przyznawane przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości z siedzibą w Warszawie.
Dla kogo?
♦ Dla firm realizujących sprzedaż za granicą, bądź planujących działalność eksportową. Przedsiębiorstwo wnioskujące o wsparcie może być poczatkującym eksporterem lub też prowadzić sprzedaż zagraniczną od wielu lat.
♦ Programem objęte są firmy mikro, małe i średnie, zatrudniające poniżej 250 pracowników.
♦ Aby brać udział w konkursie dotacyjnym nie trzeba przedkładać odrębnego planu / strategii rozwoju eksportu przedsiębiorstwa,
♦ Wszystkie działania, jakie zostaną zaplanowane w projekcie, powinny zakończyć się do 31 XII 2019 r.
Kiedy?
♦ Ogłoszenie zasad naboru wniosków: 1 marca 2018 r.
♦ Wnioski będzie można składać od 04.04.2018 do 08.05.2018 r.
Jakie projekty mogą zostać objęte dotacją?
W puli konkursu na 2018 rok jest aż 150 mln zł, a maksymalna wysokość dofinansowania branżowego programu promocji może wynieść nawet milion złotych. Jest więc o co walczyć! Więcej szczegółów poniżej:
♦Dofinansowanie mogą otrzymać firmy promujące marki produktowe (wyrobów/usług), które mają szansę na zwiększenie rozpoznawalności na rynkach zagranicznych.
♦ Dwa rodzaje refundowanej pomocy:
a) Programy branżowe – skierowane do firm prowadzących działalność gospodarczą o kodach PKD wskazujących na przynależność do jednej z branż:
♦ Sprzęt medyczny;
♦ Kosmetyki;
♦ IT/ICT;
♦ Jachty i łodzie;
♦ Meble;
♦ Polskie specjalności żywnościowe;
♦ Sektor usług prozdrowotnych;
♦ Moda polska;
♦ Biotechnologia i farmaceutyka;
♦ Maszyny i urządzenia;
♦ Budowa i wykańczanie budowli;
♦ Części samochodowe i lotnicze.
Programy branżowe przewidują dofinansowanie do: udziału w roli wystawcy w targach międzynarodowych wskazanych na osobnej liście dla każdej z branż, do uczestnictwa w doradztwie i szkoleniach proeksportowych,
a także – w konferencjach i misjach gospodarczych. Dodatkowo dotowane są działania na rzecz przygotowania
i przeprowadzenia kampanii reklamowej za granicą.
Profil działalności firmy starającej się o dofinansowanie musi być zgodny z tematyką targów. Branżowe programy promocji zawierają wskazane kody PKD, które powinny posiadać firmy biorące w nich udział. Przedmiot projektu musi dotyczyć rodzajów działalności (kodu PKD) określonego w branżowym programie promocji.
b) Programy ogólne: wsparcie dla firm chcących eksportować na rynki perspektywiczne, takie jak: Algieria, Indie, Iran, Meksyk i Wietnam. Przewidują dofinansowanie udziału w targach międzynarodowych wskazanych na osobnej liście, wraz z szerokim zakresem działań reklamowych (w tym częściowy zwrot kosztów kampanii reklamowej).
Lista branżowych programów promocji oraz programów promocji o charakterze ogólnym na wskazanych rynkach perspektywicznych, znajdują się na stronie www organizatora konkursu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości tutaj.
.
Jakie dofinansowanie można zdobyć?
Pula środków w konkursie z 2018 r.: 150 mln zł.
Minimalna wartość kosztów kwalifikowanych (wydatków objętych dofinansowaniem): nie określono.
Maksymalna wielkość kosztów kwalifikowanych wynosi w przypadku projektu dotyczącego:
♦ branżowego programu promocji: 1 mln zł,
♦ programu promocji o charakterze ogólnym na wskazanych rynkach perspektywicznych: jeden program
500 tys. zł, dwa programy 1 mln zł.
Maksymalne dofinansowanie do kosztów projektu (realizowane jako pomoc typu de minimis):
♦ Mikro przedsiębiorstwa – 85%,
♦ Małe przedsiębiorstwa – 75%,
♦ Średnie przedsiębiorstwa – 60%.
.
Jakie wydatki są objęte dotacją?
Dotacją objęty jest bardzo szeroki zakres działań, od pokrycia kosztów wynajmu stoiska, przez koszty transportu, aż po reklamę w mediach branżowych. Przedsiębiorcy mogą więc liczyć na szeroki zakres wsparcia. Pełna lista środków kwalifikowanych obejmuje:
Lista kosztów kwalifikowanych obejmuje:
♦ koszty wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego podczas uczestnictwa MŚP w danych targach lub danej wystawie,
♦ koszty usługi doradczej dotyczącej umiędzynarodowienia przedsiębiorcy,
♦ koszty szkolenia w zakresie umiędzynarodowienia przedsiębiorcy,
♦ koszty podróży służbowych pracowników przedsiębiorcy uczestniczącego w targach, misjach gospodarczych lub programie wspierającym rozwój na rynkach zagranicznych w zakresie i według stawek określonych jak dla pracownika ze sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju,
♦ koszty transportu i ubezpieczenia osób i eksponatów w związku z udziałem w targach i misjach gospodarczych,
♦ koszty rezerwacji miejsca wystawowego na targach, opłaty rejestracyjnej za udział w targach oraz wpisu do katalogu targowego,
♦ koszty organizacji stoiska wystawowego na targach lub wystawie,
♦ koszty reklamy w mediach targowych,
♦ koszty udziału w seminariach, kongresach i konferencjach,
♦ koszty organizacji pokazów, prezentacji i degustacji produktów w zakresie promocji marki produktowej,
♦ koszty informacyjno-promocyjne projektu.
..
Skuteczność PM Doradztwo Gospodarcze
Nasi Doradcy posiadają szerokie doświadczenie i wysoką skuteczność w ubieganiu się o dotacje proeksportowe. W 2017 roku w konkursie Go to brand udało się nam uzyskać 100% efektywność. Zachęcamy do zapoznania się z referencjami od wybranych, zadowolonych klientów.